معرفی سرویس های مبتنی بر محاسبات ابری

به نام خدا
در مورد محاسبات ابری در دو مقاله قبلی توضیحاتی دادم که امیدوارم مفید بوده باشند . تو این مقاله سعی می کنم چند تا سرویس مبتنی بر محاسبات ابری رو معرفی کنم تا بیشتر با این سرویسها آشنا بشین .

۱ . Dropbox : دراب پاکس سرویس ذخیره سازی فایل به صورت آنلاین که با سرعت بالایی فایلهای شما رو آپلود میکنه و در بین رقبا یکه تازی میکنه در ابتدای ثبت نام دراپ باکس ۲ گیگا بایت فضای رایگان برای استفاده در اختیار شما قرار میده که شما به راحتی میتونین فایلهای شخصی خودتون رو تو این فضا ذخیره کنین . البته برای دریافت حجم بیشتر برای نگه داری فایلهای شخصی میتونین با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه فضای بیشتری در اختیار بگیرین .برای ثبت نام در دراپ باکس کلیک کنید .

dropbox

۲٫ Amazon : سرویس ابر محاسباتی الاستیک آمازون (Ec2 آمازون) یکی از قدیمی ترین و بزرگترین فضاهای رایگان ابری در حال حاضر محسوب میشه . در ابتدای ثبت نام در سیستم ابری آمازون ۵ گیگابایت فضا برای ذخیره سازی موزیک در اختیار شما قرار میگیره البته برای آپلود و دانلود موزیک باید از  درایور آمازون استفاده کنید .
خب اگر ۵ گیگابایت برای شما فضای کمی هست میتونین با پرداخت ۱ دلار برای هر گیگابایت فضای بیشتری رو اجاره کین . البته ثبت نام برای کاربران ایرانی کمی مشکل هست .

آمازون

۳ . Ubuntu One : حتما با دیدن اسم اوبونتو شما هم یاد لینوکس افتادین درسته ابونتو یکی از بهترین توزیع های لینوکس محسوب میشه اما Ubuntu One سرویسی عمومی برای استفاده سیستم های عامل اعم از ویندوز و Ios و اندروید و خود لینوکس هست . سرویس رایگان اوبونتو ۵ گیگابایت هست که البته برای فضای بیشتر میتونین ماهانه و یا سالانه مبلغی پرداخت کنین و فضای بیشتر لذت ببرید . برای ثبت نام سرویس Ubuntu One کلیک کنید .

ubuntu-one
۴ . Gmail : جی میل رو تقریبا همه میشناسیم سرویس پست الکترونیک گوگل Gmail که در ابتدای عرضه خودش با فضای ۲ گیگابایتی تحولی در سرویس های ایمیل یاهو و مایکروسافت و سایرین ایجاد کرد .
بله جی میل هم یکی از سرویسهای ابری محسوب میشه البته مثل سایر سرویسها نمیشه ازش برای آپلود و دانلود استفاده کرد اما برای ذخیره یک سری از فایلهای شخصی سرویس خوبی هست با سرعت آپلود بالایی که داره فقط کافیه فایلتون رو به جی میل بسپارید فایلتون سریع آپلود میشه و حتما اطلاع دارین که حجم میل باکس جی میل هر لحظه در حال افزایش هست و روز به روز به حجمش افزوده میشه .

Gmail
۵ . salesforce : یکی از اولین سرویسهای ابری دنیا که توسط مارک بنیوف تاسیس شد و نرم افزارهای اداری (Crm) رو به صورت ابری ارائه میده استفاده از سرویس سیلز فورس به مدت محدود رایگان هست اما اگه قصد استفاده طولانی مدت داشته باشید باید مبلغی رو به صورت ماهانه و یا سالانه به ازای تعداد کاربرانی که قراره ازش استفاده کنند بپردازین . برای استفاده رایگان از سرویس سیلز فورس به مدت ۳۰ روز کلیک کنید .

salesforce
۶ . Zoho : زوهو یکی از بهترین و متنوع ترین سرویسهای ابری رو ارائه میکنه و به تنهایی در این عرصه برای خودش پیشرو محسوب میشه چون سرویسهای مثل ایمیل و ورد و اکسل رو به صورت آنلاین و ابری در اختیار کاربران قرار میده و در این زمینه ها از مایکروسافت و گوگل جلوتره . استفاده از سرویس های زوهو رایگان هست توصیه میکنم حتما ازشون استفاده کنین تجربه خوبی هست .

zoho
۷ . iCloud : آی کلود اپل یکی از سرویسهای کابردی و پرطرفدار هست که ۵ گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران اپل برای ذخیره موسیقی قرار میده .که البته با پرداخت ماهانه و سالانه این حجم قابل افزایش نیز هست .
البته برای دسترسی به این سرویس شما میتونی از مک Lion ,ویندوز ویستا یا ۷ که ITunes 10.5 نصب شده داشته باشند و یا آی پد و آیفون استفاده کنید .

iCloud
۸ . Google Music : یکی از سرویسهای جدید گوگل که به تازگی معرفی شده گوگل موزیک هست که قابلیت ذخیره ۲۰٫۰۰۰ آهنگ رو داره . چیزی حدود ۲۰ گیگابایت البته گوگل در مورد حجم واقعی این سرویس خبری نداده .
شما با استفاده از گوشی اندرویدی و یا مرورگر وب به راحتی میتونی به Google Music دسترسی داشته باشید و به موسیقی های ذخیره شده خودتون به راحتی گوش بدین .
برای آپلود موزیک در این سرویس باید از Google Music Manager  که برای ویندوز و لینوکس و مک در دسترس هست استفاده کنید . همچنین امکان خرید موسیقی از فروشگاه گوگل موزیک امکانپذیر هست . در ضمن برای استفاده از سرویش گوگل موزیک باید اکانت جی میل داشته باh فعلا در دسترس کاربران آمریکایی هست .

google_music

۹ . Google Drive : گوگل درایو جدیدترین محصول گوگل برای رقابت با سایر شرکتهای مطرح در زمینه محاسبات ابری محسوب میشه . ۵ گیگابایت فضای رایگانی هست که گوگل به کاربران گوگل درایو اختصاص داده البته این فضا به ۲۰ گگیابایت با ماهیانه ۴ دلار تا ۱۶ ترابایت قابل ارتقا هست .

برای ورود به گوگل درایو هم مانند بقیه سرویسهای گوگل نیاز به اکانت گوگل دارید .

google_drive

اگر مطلبم مفید بود یک فنجون قهوه ☕️ مهمونم کن . با تشکر ?

نظر شما چیست ؟

XHTML: شما می توانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">