شبکه های اجتماعی افسون کاربران راهبرد بزرگان

هر روزه میلیونها ساعت وقت کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی میگذره فیسبوک, توئیتر , فرندفید و … سایتهایی هستند که روز به روز بر کاربرانشون افزوده میشه و این سیل عظیم کاربران رو به سمت خودشون جذب میکنن .
خب در این میان سهم مایکروسافت یاهو و گوگل چی میشه ؟

google,facebook

ایجاد یک شبکه اجتماعی  موفق مشکلی هست که هر ۳ این شرکتها داشته و دارن چیزی که تا به حال از این شرکتها دیدیم چیزی جز یاهو ۳۶۰ از یاهو و اورکات از گوگل نبوده که هر دو هم کاملا ناموفق بودند به طوریکه یاهو سال گذشته سرویس ۳۶۰ خودش رو کلا از سرویس دهی خارج کرد . اورکات هم کلا تو ایران و برزیل طرفدار داشت.
خب مایکروسافت هم سعی کرد وارد این حیطه نشه چون شکست رقبای خودش رو دید .

به هر حال شبکه های اجتماعی چیزی نیتسن که گوگل و مایکروسافت ازش صرفنظر کنند چون رشد خیره کننده فیسبوک هر روزه اونها رو آزار میده و به این خاطر سعی میکنن به راه حل موفق دست پیدا کنند مثلا خرید بخشی از سهام فیسبوک یا در حالت کلی خرید کل فیسبوک !

facebook,google,yahoo,microsoft

در این میان بییشترین افسوس شامل حال یاهو و شخص جری یانگ یکی از موسسین یاهو و مدیرعامل اسبق یاهو هست که تو سال ۲۰۰۶ وقتی با مارک زوکربرگ موسس فیسبوک دیدار کرد بهش گفت این یک میلیون دلار رو بگیر و فیسبوک رو به ما بفروش و پشت سرت رو هم نگاه نکن !

بله این خبری بود که یادمه ۳ سال پیش همه جا منتشر شد البته زوکربرگ پیشنهاد یاهو رو رد کرد و الان از لحاظ ارزش بازار چیزی حدود ۵۰ میلیارد دلار ارزش داره .
البته قیمت واقعی فیسبوک چیزی حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار برآورد میشه ام به دلیل رقابت شرکتهای مختلف برای خریدش قیمتش بالا رفته .
در این میان مایکروسافت و یاهو موفق تر از گوگل بودند چون مایکروسافت در قراردادی هوشمندانه با فیسبوک موفق شد موتور جستجوی بینگ رو بعنوان موتور جستجوی پیشفرض فیسبوک قرار بده و این یعنی میلیونها جستجو در روز از طریق بینگ مایکروسافت رقیب مستقیم موتورجستجوی گوگل .
یاهو هم در این میان از خرید فیسبوک کنار کشید و در قراردادی تجاری با فیسبوک فروش تبلیغات از طریق فیسبوک رو انجام میده .
فقط سر گوگل بی کلاه موند و دستش از فیسبوک دور مونده این برای گوگل خیلی سخته که ببینه مایکروسافت و یاهو در کنار هم با فیسبوک بر علیه گوگل کار میکنند .
مایکروسافت با قرارداد خرید بخشی از سهام یاهو در سال گذشته و قرارداد با فیسبوک حمله اساسی به گوگل کرده و فعلا چند قدم از گوگل جلوتره و این در حالیه که گوگل هیچوقت دوست نداره بازنده باشه.
از چند ماه پیش شایعاتی در مورد شبکه اجتماعی گوگل Google + 1 منتشر شد که به نظرم بیشتر از اینکه شایعه باشه واقعیه چون گوگل نمیتونه از ترافیک بالای شبکه های اجتماعی و سود بسیار بالای اون چشم پوشی کنه .
البته گفته شده سرگئی برین یکی از موسسین گوگل بروی این پروژه کار میکنه.

من به آینده شبکه های اجتماعی خوشبینم.
پیش بینی میکنم گوگل این شبکه اجتماعی رو تا ماه ژوئن ارائه کنه و اینجوری جنگ بین گوگل در یک طرف و فیسبوک مایکروسافت و یاهو در طرف دیگر بالا میگیره و مایکروسافت تمام تلاشش رو به کار میگیره تا فیسبوک رو حتما بخره و از گوگل پیش بیفته .

این نبرد باز هم به نفع کاربران میشه چون هر دو طرف سعی میکنن فن آوریهای جدید رو ایجاد و به کاربران ارائه کنند.

دوستان عزیزی که مطلب رو مطالعه کردین امیدوارم به ببخشید اگه زیاد جالب نشد چون آخرین باری که نوشتم حدود ۹ ماه پیش بود کمی برام سخت بود.
امیدوارم در آینده مطالب قوی تر و کامل تری بنویسم .نظرات خودتون رو بنویسید .
با تشکر

بدون نظر تاکنون

نظر شما چیست ؟

XHTML: شما می توانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">