گوگل پلاس و جنگ رودر رو با فیسبوک و چند میلیارد دلار سود بعدی گوگل

۲ ماه از آخرین مطلبی که نوشتم یعنی پلاس وان چند قدم تا شبکه اجتماعی گوگل ! میگذره و تو این مدت هم گوگلی ها مشغول کار رو محصول جدیدشون یعنی گوگل پلاس بودن با ارائه این محصول پیش بینی من در مورد ایجاد شبکه اجتماعی توسط گوگل درست از آب در اومد :)

بگذریم گوگل پلاس در ۲۸ ژوئن متولد شد محصولی که گوگلی ها مدتها به صورت محرمانه روی اون کار کردن گوگل پلاس شبکه ای برای به اشتراک گذاری لینکها و نظرات شخصی کاربران هست کمی شبیه فیسبوک و توییتر و کمی متفاوت تر به شیوه گوگلی با کاربر گوگلی.
google-plus

گوگلی ها با ارائه محصولات ناموفقی مثل اورکات و گوگل ویو و گوگل باز آخرین تلاششون رو بروی گوگل پلاس متمرکز کردن تا ترافیک بالای فیسبوک رو ازش بگیرن.

 

فیسبوک ماههاست از لحاظ ترافیک از گوگل جلو زده و پیشنهاد خرید توسط گوگل رو رد کرده ! پس دشمن خطرناکی برای گوگل محسوب میشه و در ضمن گوگل در بین محصولاتش همه چیز داره به جز شبکه اجتماعی که با ارائه گوگل پلاس میخواد این کاستی رو جبران کنه.

باید ببینیم این محصول جدید تا چه مقدار به دل کاربران میشینه البته زمانبر هست و تا چند ماه آینده میشه به نتیجه رسید با ارائه این محصول بیشتر از قبل میتونه به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی داشته باشه خب حالا ما به عنوان کاربر گوگل پلاس روزانه لینکهای مورد علاقه خودمون رو یا نوشته و عکسهامون رو با دوستانمونئ شیر میکنیم و گوگل هم اونها رو تو موتور جستجوی خودش ایندکس میکنه این یعنی چند میلیارد سود بعدی برای گوگل !!

بله مطالب مختلفی که توسط کاربران به صورت روزانه پست میشه منابع اطلاعاتی زیادی رو تولید میکنه و این برای غول تبلیغات اینترنت یعنی گوگل عالیه چون میتونه کنار پروفایل هر کاربر تبلیغات متنی خودش رو نمایش بده و به خاطر تنوع بسیار بالای مطالب ارسالی توسط کاربران تنوع تبلیغات هم بالا میره و کلیک بر روی اونها افزایش پیدا میکنه و گوگل هم بیشتر سود میکنه .

کاری که از لحاظ تبلیغات فیسبوک و توییتر و فرندفید انجام نمیدن اما گوگل حتما انجام میده . گوگل عضویت تو گوگل پلاس رو مثل روزهای اول ارائه جی میل محدود و منوط به دعوت سایر دوستان قرار داده تا از این طریق بنا بر کنجکاوی کاربران افراد بیشتری عضو گوگل پلاس بشن .

از گوگلی ها ممنونم با ارئه این شبکه اجتماعی کاری کردن تا جنگ جدید بین فیسبوک و گوگل بوجود بیاد .

پیش بینی جدید من اینه که تا چند وقت دیگه مایکروسافت قراد داد جدید با فیسبوک میبنده و یه جورایی اسکایپ رو با فیسبوک ترکیب میکنه تا امکانات چت صوتی و تصویری فیسبوک بیشتر بشه و چیزی از گوگل پلاس کم نداشته باشه !

بدون نظر تاکنون

نظر شما چیست ؟

XHTML: شما می توانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">