یاهو هم اکنون نیازمند مدیری از جنس جابز است !

باز هم تغییرات در یاهو برکنار کارل بارتز مدیر عامل ۶۳ ساله یاهو از این سمت با هم نگه ها رو به سمت یاهو متوجه کرد.

بله چند روز پیش این اتفاق افتاد و برای چندمین بار در یاهو تغییرات مدیریتی اتفاق افتاد البته این اتفاق عجیبی نیست و تو یاهو بسیار عادی محسوب میشه .

به هر حال یاهو تو چند سال اخیر دوران بی ثباتی رو طی کرده راه اندازی پروژه های جدید و تعطیلی سرویسهای قدیمی مثل یاهو ۳۶۰ و خیلی های دیگه نشانه این عدم مدیریت صحیح تو یاهو محسوب میشه .

خانم بارتز از ژانویه ۲۰۰۹ مدیریت یاهو رو بعهده گرفت و قبل از یاهو مدیر اتو دسک بود و هیئت مدیره یاهو امیدوار بودند با خانم بارتز به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کنند که این امر اتفاق نیفتاد و یاهو ضعیف تر از گذشته در رقابت با سایر قولهای اینترنت در حال دست و پنجه نرم کردن هست .

اشتباهات در یاهو فراوان هست چه در دوران مدیریت جری یانگ که یاهو رو به سمت نابودی فرستاد و البته در دوران بارتز راههای برای نجات یاهو باز شد که هیئت مدیره یاهو با مخالفت و به عبارتی دندان گردی جلوی نجات یاهو رو گرفت .

به نظرم اگه یاهو سال گذشته پیشنهاد مایکروسافت رو برای معامله قبول میکرد الان وضعیت بهتری داشت در حال حاظر موتور جستجوی یاهو عملا از بینگ نیرو گرفته و خب درآمد یاهو از محل تبلیغات انلاین کاهش پیدا کرده.

درسته که یانگ و فیلو موسسین یاهو این شرکت رو راه اندازی کردن اما هیچکدام اینها مدیران خوبی برای یاهو نبودند . حتی تری سمل که زمانی قرار بود گوگل رو از سر راه یاهو برداره .

خب زمان برای یاهو کم هست و الان بهترین فرصت برای رقبا هست که یاهو رو به چنگ بیارن .

یاهو تنها با مدیریت قوی و منسجم و برنامه ریزی بسیار دقیق میتونه تو عرصه رقابت باقی بمونه و به نظرم به مدیری از جنس استیو جابز نیاز داره و گرنه بهترین راه برای هیئت مدیره یاهو ادغام یاهو و فروشش به یه شرکت دیگه مثل مایکروسافت هست.

هیئت مدیره یاهو خیلی باید جستجو کنند تا مدیری لایق که توان نجات یاهو از این اوضاع رو داشته باشه رو پیدا کنند .

یاهو هم اکنون نیازمند مدیری از جنس جابز است !

 

بدون نظر تاکنون

نظر شما چیست ؟

XHTML: شما می توانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">