گودر پلاس معجون جدید گوگل

در تاریخ ۱۰ آبان گوگل تصمیم خودش مبنی بر تغییرات گسترده در گوگل ریدر رو اجرا کرد و با این کار ناراحتی زیادی رو در بین کاربران سراسر دنیا مخصوصا ایرانی ها ایجاد کرد چون طبق آمار رتبه دوم استفاده از این سرویس در اختیار کاربران ایرانی هست .

Google-Reader-Plus
دامنه اعتراض کابران ایرانی به این تصمیم گوگل به حدی بالا بود که وبلاگ معروف Techcrunch در مقاله ای این موضوع رو منعکس کرد .

به هر حال گوگل به این اعتراضات توجه نکرد و تغییرات جدید رو اعمال کرد تا گودر رو به پلاس متصل کنه تا چرخه ابر شبکه اجتماعی خودش رو کاملتر کنه البته با این کار فکر میکنم ریزش زیادی در مورد کاربران ایرانی پلاس بوجود بیاد چون گودر یکی از بهترین شبکه های مورد استفاده ایرانیان بود که فیسبوک و فرندفید و توییتر و …هیچوقت قادر نبودند جایگزین گودر بشن .

گوگل با این کار تمام سعی خودش رو معطوف پلاس کرده تا کاملتر از فیسبوک ظاهر بشه و تو رقابت چند میلیارد دلاری پیروز میدان باشه البته به این راحتی نمیشه یک شبکه اجتماعی با چندین میلیون کاربر درست کرد .اما ای کاش گوگل به جای تغییر در گودر راه حل دیگری رو پیش میگرفت تا این ریزش رو تجربه نکنه .

هر چند کاربران به این شرایط جدید هم عادت میکنند و کم کم فراموش میکنند گودر قبلا چه شکلی بوده .

با همه این اتفاقات به نظرم این کار گوگل مزایای زیادی داره که در آینده کاربران به اون پی میبرند چیزی که فیسبوک و توییتر و بقیه ندارند و اون اعتبار دهی بیشتر به مطالب و سایتها و لینکهاست چیزی که گوگل روی اون سرمایه گذاری کرده دسته بندی و رتبه دهی به تمامی مطالب موجود در وب .

در پایان هر چی باشه اونها صاحب فن آوری هستند و ما فقط مصرف کننده و تصمیم گیرنده اونها هستند .

بدون نظر تاکنون

نظر شما چیست ؟

XHTML: شما می توانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">